hallo ik heb een probleem met mijn shadow vt 800
de waterpomp is lek daar kwam ik na een ritje afgelopen zondag achter
nu moet er een nieuwe pakking in maar dat is lastig omdat de waterpomp achter de frame buis zit
mijn vraag is nu. kan ik de waterpomp demonteren zonder dat het blok uit het frame moet..
of kan dat echt niet? wie o wie weet raad..
en hoef ik alleen een pakking bestellen of ben ik nog andere dingen nodig ??
ik hoor het graag groet. jan deventer
waterpomp vt 800
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: waterpomp vt 800
Het schijnt dat het blok te kantelen is zodat je er wel bij kunt, dit is geen eigen ervaring maar wat ik gehoord heb van mensen die zelf ook hun waterpomp vervangen hebben. Misschien dat er op youtube iets te vinden is. Weet je zeker dat het met een pakking vervangen verholpen is? Vaak vervangt men de hele pomp om voor te zijn dat als je hem weer opgebouwd hebt je hem weer uit elkaar kunt halen omdat de pomp nog lekt
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!

welkom in ons midden
Re: waterpomp vt 800
Hoi,
De deksel van de waterpomp zit met 3 of 4 boutjes vast tussen de pomp en deksel zit een rubber-ring van € 3.50 zonder verzend kosten.
Door ouderdom gaan ze lekken dat is ook bij de kleppendeksel pakking.
Volgens mij; als de boutjes er uit zijn kan je de deksel er af krijgen de pakking er uit en er weer een nieuwe tussen doen.
Wanneer je de pomp gaat vervangen dan pas gaat men indien mogelijk het blok kantelen.
De pomp gaat nog een heel stuk het blok in zie plaatje
Succes
Gr Hans Snel

De deksel van de waterpomp zit met 3 of 4 boutjes vast tussen de pomp en deksel zit een rubber-ring van € 3.50 zonder verzend kosten.
Door ouderdom gaan ze lekken dat is ook bij de kleppendeksel pakking.
Volgens mij; als de boutjes er uit zijn kan je de deksel er af krijgen de pakking er uit en er weer een nieuwe tussen doen.
Wanneer je de pomp gaat vervangen dan pas gaat men indien mogelijk het blok kantelen.
De pomp gaat nog een heel stuk het blok in zie plaatje
Succes
Gr Hans Snel