Pagina 1 van 1

Overstort brandstof

Geplaatst: 02 mei 2018, 22:22
door a-vos1
Goedenavond.

Heb al geruime tijd een VT1100 uit 1987. Volledig gecustomized. Heeft ruim twee jaar met een volle tank stil gestaan.

Begon weer te kriebelen en heb de Motobatt accu volledig opgeladen. Echter zonder resultaat .....

Nieuwe accu gekocht en nieuwe bougies. Starten, nog een keer starten en pruttelend aanslaan ....... Hij gooit echter wel de brandstof eruit via de overstort. Vier keer starten levert twee volle wijnflessen benzine op.

De vraag. Wat is dit? Komt het door het stilstaan en dat de carburateur vervuilt is? (vlotter die blijft hangen of naald). Of iets anders.

Graag jullie bevindingen.

Re: Overstort brandstof

Geplaatst: 03 mei 2018, 15:27
door Andries
Vernieuw de benzine eens, ook de carburateur leeg laten lopen.
Nieuwe benzine erin en waarschijnlijk gaat het dan goed.

Re: Overstort brandstof

Geplaatst: 05 mei 2018, 08:37
door Ro1967
Vlotters lijken te blijven hangen, carburateurs er af halen en schoonmaken, beste is ze ultrasoon te laten reinigen. Carburateurs helemaal leeg laten lopen kan ook helpen, dan heb je een kans dat de vlotters weer loskomen

Re: Overstort brandstof

Geplaatst: 07 mei 2018, 21:06
door a-vos1
Heb uiteindelijk de carburateur er af gehaald en de vlotterkamers open gehaald. Vlotternaald bleef wat plakken en goed gereinigd. Carburateur terug geplaatst, choke aan en starten en lopen!

Nu echter gaat na het starten mijn rode temperatuur lampje branden. Iets wat ik vorige week niet had. Koelwater is op niveau nadat ik vorige week iets was verloren. Enig idee? sensor opeens defect?

Nog wat .... als hij loopt, wordt de eerste cilinder warm tot heet. De tweede komt mee, maar duurt iets langer voordat hij warm wordt. Is dat normaal?

Dank voor het meedenken.