Raar geluid

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Benb
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2018, 18:36

Raar geluid

Bericht door Benb »

Beste ik heb sinds 25 jaar weer een Honda Redshadow gekocht uit 1988. De eerste 3 maanden ging het goed. Nu hoor ik af en toe een geluid in mijn motor. Het is een geluid alsof er een veer langs een stuk metaal loopt, het duurd 2 seconden maar wel hard. Nu denk ik dat dit de ven van mijn motor is ? Hoe kan ik dit controleren? En als dit het niet is? Weten jullie wat het kan zijn, het een shadow uit 1988! En wil er nog 100 jaar op rijden
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Raar geluid

Bericht door john&marjan »

Dit kunnen verschillende oorzaken zijn meest voorkomende tik in het blok is de nokkenas ketting (50.000-60.000 km) een van de twee kettingen kan iets versleten zijn wordt het erger zo snel mogelijk vervangen of je automatische klepstoters (hoogst onwaarschijnlijk maar zou zo maar kunnen) hebben wat speling of krijgen niet genoeg smering en dat is meestal het geval een 88r gebruikt wel een beetje olie dus iedere week even peilen en op peil houden.
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
Benb
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2018, 18:36

Re: Raar geluid

Bericht door Benb »

Beste bedankt voor de tip, ik ga het gelijk controleren! Top
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Raar geluid

Bericht door knutsel »

Wanneer de ratel constant is kan het een van de ketting en zijn. Ook de oliepompketting kan dit veroorzaken. Kijk eerst eens of je fan nergens tegenaan komt.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Plaats reactie