Motor slaat af na ongeveer 10km

Moderators: knutsel, Hillywood

ovandermeyden
Forumgebruikers
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:49

Motor slaat af na ongeveer 10km

Bericht door ovandermeyden »

Sinds het begin van de zomer heb ik een vervelend probleem met mijn VT1100 (1986). Hij slaat namelijk plotseling af. Toerenteller slaat op 0. Verder wel stroom.

De eerste keer meende ik dat het aan de olie zou kunnen liggen, omdat dit lampje brandde bij de eerste keer plotseling afslaan. Dus olie en -filter vervangen. Bleek niet de oplossing te zijn. Daarna heb ik er nieuwe bougies in gedaan (baat het niet, schaadt het niet). Ook niet de oplossing. Via diverse fora gelezen dat het wel eens aan de brandstoffilter zou kunnen liggen. Ook vervangen. Maar helaas...

Toen ik de testritten reed, heb ik telkens hetzelfde parcours afgelegd. Bij één van die ritten viel mij op dat toen er weinig brandstof in de tank(s) zat, ik vaker stil kwam te staan.

Ook ergens gelezen om een testrit te doen met de tankdop open. En verhip, de motor blijft rijden.

Ik weet dat er twee lucht-toevoer-slangetjes zijn. Eentje die gaat van de tank onder het zadel naar de 'hoofd'tank en eentje die naar de onderkant van het blok loopt. Die laatste is vrij, daar gaat lucht doorheen. De tweede is ook vrij. Alleen als ik lucht blaas op de aansluiting (van het slangetje naar de onderkant van het blok) van de tank, krijg ik er nauwelijks lucht doorheen. Als ik lucht blaas op de andere aansluiting (slangetje van tank naar tank) dan krijg ik daar wel lucht doorheen. Overigens hoor ik in de nok van de hoofdtank de lucht eruit komen. Kennelijk zitten er holle buisjes?

Weet iemand hoe dit precies zit aan de binnenkant van de hoofdtank? En hoe dat schoon te krijgen zodat er fatsoenlijk lucht invloeit?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten, Olivier van der Meyden
Plaats reactie