Kilometerteller 2x geknapt

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Peezet
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2019, 11:46

Kilometerteller 2x geknapt

Bericht door Peezet »

Ik heb een VT800C gekocht waarbij de kilometerteller het niet deed. De kabel was kapot. Omdat de verkoper de kabel niet meer had, heeft hij een nieuwe besteld voor mij en die heb ik er zojuist op gezet. In eerste instantie deed de teller het weer, alleen trilde de naald van de teller een beetje. Dit heb ik bij een andere motor ook eens meegemaakt dus leek me geen probleem.
Echter na 700 meter begaf de meter het opnieuw. Het bleek dat de nieuwe kabel gebroken was bij het aansluitpunt bij de opnemer bij het wiel.
Wat kan dit zijn? Is de opnemer misschien smerig waardoor deze te stroef loopt en daardoor de kabel breekt? Of zou het kunnen zijn dat de kabel iets te lang is. De geleverde kabel was 111 cm terwijl ik aan 100 cm ook genoeg heb volgens mij.
Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Kilometerteller 2x geknapt

Bericht door knutsel »

Het kan zijn doordat de kabel te lang is er een te kleine bocht in zit. Dan gaat je kabel erg schuren tegen je buitenkabel en de naald trillen. Resultaat is kapot. Dus te veel en te kleine bocht is funest. Olie ook je kabel een beetje in. Hetgeen vaak vergeten wordt bij ën beurt.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Plaats reactie