Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Moderators: knutsel, Hillywood

Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Ben al een paar weken bezig met een Honda VT1100 en misschien willen jullie mijn gerommel wel lezen. Tja, daar zat ik dan zonder Harley of ander project na mijn avontuur met een andere motor waarvan de koop niet doorging. Weg was mijn aanbetaling. Heel verhaal maar staat elders te lezen. Is mij niet vaak overkomen. Gelukkig heb ik een goede relatie met een motorhandel in Genemuiden dus al snel kwam er een inruiler voorbij, uit België. Handig, kan ik lekker eerst sleutelen zonder verzekering of andere kosten. Kenteken komt dan wel. Voorlopig mag ik toch even niet rijden omdat ik mijn schouder gebroken heb maar dat gaat vanzelf wel weer over. Hier dus de eerste foto zoals hij, niet lopend, binnen kwam. Mooie kleur en niet al teveel aan gerommeld is de eerste indruk.
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Ro1967 »

Valt inderdaad mee wat er veranderd is, een ander stuur en zo te zien heeft het kenteken aan de zijkant gezeten, verder lijkt hij orgineel
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Is inderdaad niet veel aan gesleuteld. Stuur, teller en sideplateholder. Dat is alles. Accu stond droog (heeft lang ergens gestaan) dus heb ik alle sappen ook maar meteen vernieuwd, inclusief koppeling- en remolie. Nieuwe filtertjes en een kentekenplaathouder gemaakt omdat de oude er af gezaagd was. Van Marktplaats een "origineel" stuur gekocht maar die is eigenlijk te laag en staat wel mooi. Motor loopt inmiddels, nog niet van harte. Denk dat de carburateurs graag een ultrasone bad willen hebben. Heb inmiddels ook een originele teller van MP gescoord maar die moet er nog op. Originele dempers heb ik ook al.

Afbeelding
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Had even niks te doen dus heb de geschiedenis van de shadow modellen eens nageplozen. Voor wie het leuk vind: https://www.bensbikes.nl/ben/Page0114-geschiedenis.html

Staan vast wel fouten in maar dan hoor ik dat graag.

Afbeelding
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Zo, uitlaat, originele dempers en beschermkappen zitten er vandaag weer op. Was nog even wat aanpassen want je kunt hier de jaren wel aflezen. Maar het zaakje zit weer in elkaar. Brasso heeft weer wonderen verricht. Moet alleen eigenlijk nog de originele teller monteren. Ben benieuwd of de bedrading aangepast is want dan wordt het nog een klus. Maar het is netjes gedaan dus komt ook wel weer in orde.
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Spaghettidraad trof ik aan na het verwijderen van de tank. Maar als je het voorzichtig uit elkaar plukt wordt alles vanzelf wel duidelijk. Vanavond dus de teller gemonteerd. Was een Plug and Play zaak. Alles paste meteen en kon gewoon een stekker verwisselen en wat draadjes nalopen en wat stekkertjes veranderen. Nog even zitten stoeien met rubber ringen en busjes maar een olieslang bracht uitkomst. Misschien toch nog op zoek gaan naar een hoger stuur. Bedankt voor het lezen beste 6 fans. :D
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Ro1967 »

Je kunt ook kijken of je iets hogere risers kunt vinden, wel lekker dat de bedrading niet erg aangepast is, dat kan een leuke puzzel zijn.Ik heb een vt 700 gehad waar ze de kabels maar een andere kleur hadden gegeven, waarschijnlijk bij het gebrek aan de juiste kleuren, ik heb toen de hele kabelboom vervangen :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Kan inderdaad wel eens tegenvallen. Er zitten nog wat loze draadjes maar alles werkt dus geen zorgen. Nou heb ik wel een probleem.Mijn "winterproject" is al klaar en de winter moet dus nog beginnen. Daar maken we geen probleem van, een ander project is al onderweg.

Eerst maar eens kijken of de RDW vind dat er een kenteken op kan.
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Galileo16
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2018, 09:00

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Galileo16 »

:?: hoe lang zijn de schokbrekers??
Galileo16
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2018, 09:00

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Galileo16 »

Ik zie veel shadows met de gele bougies kabels, zijn ze origineel van bepaalde modellen of ze zijn een beter versie dan degene die ze monteren van de fabriek?

Gr. Galileo16
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Ik heb ergens gelezen dat ze standaard gemonteerd werden maar weet niet meer vanaf wanneer. Dacht 1990 of 1995. De achterschokbrekers zijn nu, hart op hart, 29 cm dus ik denk dat het schokbrekers zijn van 30 cm. Merk is "Progressive Suspension" uit de USA.

Afbeelding
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Galileo16
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2018, 09:00

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Galileo16 »

Dus wel iets korter dan de standaard schokdempers (320mm), ze zien er geweldig uit.

Ik vind deze andere ook mooi maar misschien te kort. https://www.motea.com/nl/schokdempers-1 ... t-126036-0
jdr
Forumgebruikers
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 apr 2011, 13:06
Locatie: Appelscha

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door jdr »

Galileo16 schreef: 19 nov 2019, 14:50 Ik zie veel shadows met de gele bougies kabels, zijn ze origineel van bepaalde modellen of ze zijn een beter versie dan degene die ze monteren van de fabriek?

Gr. Galileo16
Volgens mij heeft alleen de VT1100c2 van 1987 deze kleur vanuit de fabriek meegekregen...
VT1100C1 '87
Gebruikersavatar
Solenoid
Forumgebruikers
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 nov 2019, 22:00
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Solenoid »

Afbeelding

Vandaag mocht de Honda even buiten spelen. Ziet er toch leuk uit zo? Ik heb hem even goed laten warm worden om te kijken of er nog problemen zijn. Inderdaad er was wat, geen knipperlicht aan één kant. Zoeken we nog uit. Het verleggen van de bedrading heeft wel geholpen bij het blijven branden van de koelwaterlamp. Die doet dat nu niet meer. Het was nog te koud om te kijken of de ventilator aan zou slaan. Merken we later wel. Dus, op naar de keuring. Maar dan blijven we nog zitten met wat losse eindjes.......

Afbeelding
motoren, daar krijg je nooit genoeg van.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mijn winterproject VT1100 uit 87.

Bericht door Ro1967 »

Denk dat die losse eindjes de oorzaak van geen knipperlicht zijn... /groen is massa en oranje de voeding van het knipperlicht oranje met het witte streepje is de voeding voor het constant branden van het knipperlicht :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Plaats reactie