Honda VT700C start niet
Geplaatst: 06 jan 2020, 19:01
Hallo.
Sinds vorig jaar ben ik eigenaar van een Honda shadow VT700C uit 1986.
Ik ben met deze motor naar huis gereden en heb er daarna nog ca 150 km mee gereden. Omdat ik er in de wintermaanden niet mee mag rijden heb ik de carburateurs eraf gehaald en deze ultrasoon gereinigd dit in verband met lange stilstand. Daarna het zaakje weer in elkaar gezet. Hierna wilde de motor niet meer starten. Dit deed hij trouwens ook al een paar keer eerder. Nu leek het erop dat de benzine pomp het niet deed. Er kwam namelijk geen benzine in de vlotterkamers.
Nu heb ik een nieuwe benzine pomp gekocht en deze geïnstalleerd, samen met mijn buurman de carburateurs weer opnieuw afgesteld. O ja hij startte trouwers weer.
Nu heb ik hem een aantal dagen in de schuur staan (aan de accu lader) en wilde hem nog een keertje starten. Ik kreeg hem echter met de beste wil van de wereld niet meer aan de praat.
- de motor draait netjes rond tijdens het starten
- de vlotterkamers zijn gevuld met benzine. (gecontroleerd door het schroefje onderaan de vlotter kamer los te draaien)
- bougie worden ook nat van de benzine.
- krijg een hele kleine vonk.
heb al diverse dingen doorgemeten waaronder de Ignitions coils, deze geven allebei goed aan.
heeft een van jullie nog een idee wat ik nog kan doormeten om verder te komen met dit probleem?
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg Rosso
Sinds vorig jaar ben ik eigenaar van een Honda shadow VT700C uit 1986.
Ik ben met deze motor naar huis gereden en heb er daarna nog ca 150 km mee gereden. Omdat ik er in de wintermaanden niet mee mag rijden heb ik de carburateurs eraf gehaald en deze ultrasoon gereinigd dit in verband met lange stilstand. Daarna het zaakje weer in elkaar gezet. Hierna wilde de motor niet meer starten. Dit deed hij trouwens ook al een paar keer eerder. Nu leek het erop dat de benzine pomp het niet deed. Er kwam namelijk geen benzine in de vlotterkamers.
Nu heb ik een nieuwe benzine pomp gekocht en deze geïnstalleerd, samen met mijn buurman de carburateurs weer opnieuw afgesteld. O ja hij startte trouwers weer.
Nu heb ik hem een aantal dagen in de schuur staan (aan de accu lader) en wilde hem nog een keertje starten. Ik kreeg hem echter met de beste wil van de wereld niet meer aan de praat.
- de motor draait netjes rond tijdens het starten
- de vlotterkamers zijn gevuld met benzine. (gecontroleerd door het schroefje onderaan de vlotter kamer los te draaien)
- bougie worden ook nat van de benzine.
- krijg een hele kleine vonk.
heb al diverse dingen doorgemeten waaronder de Ignitions coils, deze geven allebei goed aan.
heeft een van jullie nog een idee wat ik nog kan doormeten om verder te komen met dit probleem?
alvast bedankt voor het meedenken.
mvg Rosso