Koeling

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Rosso
Forumgebruikers
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2019, 20:46

Koeling

Bericht door Rosso »

Hallo.

Kan iemand mij vertellen of je bij een Honda shadow VT700C uit 1986 de thermostaat los kan vervangen of moet ik het hele huis vervangen.
Heb de manual helemaal doorgeplozen maar kan het zo vlug niet vinden.

Hoor graag van jullie.

Mvg Rosso
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Koeling

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Hier een Plaatje nummer 19 en 2 van nummer 2 het oem nummer 19300-MB0-003 dit zit in heelveel Honda's

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Rosso
Forumgebruikers
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2019, 20:46

Re: Koeling

Bericht door Rosso »

Hey Hans.

Bedankt voor je snelle antwoord.
Eens kijken als ik de oude uitbouw of het past.

Grt Rosso
Rosso
Forumgebruikers
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2019, 20:46

Re: Koeling

Bericht door Rosso »

Omdat de temperatuurindicatie niet echt oploopt, maar de thermostaat eruit gehaald.
In een bak met water gelegd en vuurtje eronder, zo tegen 83-84 graden ging de thermostaat open. (Da's goed)
Ook de temperatuur sensor eruit en ook in de bak met water gelegd, bij 50 graden ca 175 ohm, en bij 100 graden ongeveer 25 ohm, ook goed.
Kabel van de sensor ook zoals omschreven in de manual aan massa gelegd, de meter loopt dan netjes op.

Zal hem komende week of als het beter weer is maar eens goed warmrijden en dan maar eens kijken wat de temperatuur aanwijzing doet.

Heeft iemand ook al ooit zoiets meegemaakt, of moet ik me er niet te veel zorgen over maken?
Reno
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:05

Re: Koeling

Bericht door Reno »

Hallo rosso,
Toen ik jouw onderwerp las,dacht ik dat het over mijn motor ging...
Ik heb ook een shadow vt 700 uit '86,en ook hier gaat de temp.meter niet of nauwelijks van zijn plaats.
Alleen als ik hem stationair laat lopen ,gaat de temp.meter mooi omhoog naar het midden,en slaat op een moment de fan aan,en gaat daarna weer normaal uit.
Ook ik heb de thermostaat gecontroleerd ,temp.meter gecontroleerd,maar alles was prima inorde.
Wat mij wel opviel,is dat de bovenste radiateurslang snel warm wordt (en die hoort pas warm te worden als de thermostaat open gaat).
Ik heb voorlopig de volgende oplossing gedaan,zodat de temp.meter mooi naar het midden gaat onder het rijden.
Ik heb de kunstof beschermkap los gemaakt,en tussen de beschermkap en radiateur een plaat gedaan (ongeveer 1/3 van de radiateur).
En nu wordt de motor normaal warm.
Als de buiten temperatuur omhoog gaat in de zomer,haal ik hem weer er tussen uit,en wil dan kijken of hij dan wel normaal oploopt.
Hopelijk heb je hier wat aan als noodoplossing,tot dat er iemand is die weet wat het probleem kan zijn.
Maar of het kwaad kan om met een, volgens temp.meter, niet oplopende temperatuur te rijden,zou ik echt niet durven te zeggen.
Maar bovenstaande is voor mij een oplossing geweest..
Plaats reactie