Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
edks
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2020, 07:21

Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door edks »

Hallo, ik heb me net voorgesteld als nieuw lid en wil meteen een probleem aankaarten.

Mijn zoon het eenVT750 C2. van 1998.

Gedurende de winter heeft hij niet gereden, maar nu met het mooie weer is de motor weer tevoorschijn gehaald.

Nu doet zich het volgende probleem voor (ik heb zelf ivm het corona virus) nog niet kunnen kijken.

Als de motor koud is dan doet de richting aanwijzer het niet. Pas als de motor weer op temperatuur is gekomen dan werken de knipperlichten zoals behoort.
Ik heb de diverse shop manual van de VT750 bekeken en kan met de beste wil van de wereld geen verband vinden tussen de motor temperatuur en de richtingaanwijzers.
Het enige wat ik kan bedenken is mogelijke corrosie in de stekers.

A.s. Maandag brengt mijn zoon de motor bij mij zodat ik kan kijken en meten.

Maar is er iemand die dit probleem herkent? Dan hoor ik dat graag.

M.vr.gr.

Ed
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door Oldtimer »

edks schreef: 23 apr 2020, 13:30.. en kan met de beste wil van de wereld geen verband vinden tussen de motor temperatuur en de richtingaanwijzers.
Het enige wat ik kan bedenken is mogelijke corrosie in de stekers.
Ik denk ook niet dat je dat in een schema gaat terug vinden, om de dood eenvoudige reden dat er geen verband is tussen de motortemperatuur en de richtingaanwijzers.

Wordt inderdaad meten (meten = weten, als je weet wat je meet :) )

Omdat veel schema's nogal onduidelijk zijn doe ik (speciaal voor jouw :D ) de (duidelijke) schema's er even bij.
Is wel van de VT1100 maar ik neem aan dat er niet veel verschil in het elektrisch zit, al zou je het maar kunnen gebruiken om te vergelijken met een minder duidelijk schema.

Schema deel 1
Schema deel 2

In dit schema's kun je het beste vanaf zekering 3 gaan meten ...

O ja, het wordt gewaardeerd als je de oplossing ook even meldt.
Laatst gewijzigd door Oldtimer op 23 apr 2020, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
dvv
Forumgebruikers
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2015, 11:51

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door dvv »

Corrosie in de verbindingen lijkt mij ook.
edks
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2020, 07:21

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door edks »

Hel erg bedankt.
Maar ik heb al verschillende schema's van de VT750.
Alleen heb ik één schema waar de front richtingaanwijzers dubbele lampen bevatten, 21/5 W.
Ik denk dat dit een soort 'contourverlichting' moet zijn. Ze worden wel gestuurd via de richting schakelaar, maar branden zowel links als rechts. onafhankelijk van de stand van de schakelaar.

Zoals je al zei, 'meten is weten' . Kan nooit erg ingewikkeld zijn.

Gr. Ed
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door Oldtimer »

Klopt van die contourverlichting.
Dit loopt via de richtingschakelaar omdat bij het gebruik van de richtingaanwijzer de contourverlichting uit gaat :)
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
edks
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2020, 07:21

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door edks »

Oke, bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik ga volgende week eens kijken en laat jullie wel weten wat ik gevonden heb. Corrosie of gedeeltelijk gebroken bedrading!
edks
Forumgebruikers
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2020, 07:21

Re: Richting aanwijzer doet het niet bij een koude motor.

Bericht door edks »

Nou, het probleem is opgelost.
Ik heb de contacten van de steker van het relais schoongemaakt. En ik het de stuurschakelaar goed schoongemaakt. Dat ding was sterk vervuild en liep ook heel zwaar. Met contact spray en een beetje siliconenolie was het probleem verholpen.

Topic kan gesloten worden.
Bedankt voor alle reacties.

m.vr.gr. Ed
Plaats reactie