Startprobleem: wat te doen met carb?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Bas
Forumgebruikers
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2020, 08:21

Startprobleem: wat te doen met carb?

Bericht door Bas »

Na lang zoeken op internet en dit forum, denk ik vrij zeker te weten dat mijn vt700c 1984 startproblemen heeft vanwege het lucht/brandstof mengsel.

De onderhoudsgeschiedenis van de fiets is relatief onduidelijk, en aangezien ik hem toch pas net gekocht heb vind ik het niet zo'n probleem om er even grondig doorheen te lopen en hem een flinke (opknap)beurt te geven. (Ik zal voor andere vragen hierover een thread aanmaken op de juiste plek.)

Om valse lucht ook in de toekomst verder te voorkomen, ben ik van plan alle rubbertjes etc. eens goed te vervangen. Maar daarnaast zou ik toch graag ook even de carb goed willen nagaan. Aangezien ik er deze zomer een lange rit mee wil maken, en geen zin heb om ergens in the middle of nowhere stil te staan, en natuurlijk ook geen zin heb in terugkerend gedoe in de toekomst, wil ik dit goed aanpakken.

Nu is mijn concrete vraag: is het de moeite waard om de carb volledig te laten reviseren? Of is het voldoende om hem ultrasoon te laten reinigen?
Zoals gezegd, als het mij veel gedoe kan besparen, en het meer zekerheid biedt voor de toekomst, vind ik de extra kosten en moeite niet zo'n probleem. Maar als jullie zeggen dat een volledige revisie niet heel veel extra oplevert, en dus voornamelijk overbodig is, dan hou ik het uiteraard bij een grondige reinigingsbeurt!

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Startprobleem: wat te doen met carb?

Bericht door Ro1967 »

Carburateurs goed laten reinigen kan absoluut geen kwaad en zou dat zeker doen aangezien de geschiedenis niet bekend is. Rubbers e.d kunnen moeilijk te verkrijgen zijn, ik zou kijken naar uitdroging en/of beschadigingen en de rubbers vervangen die dat vertonen. Hoe zijn je bougies? Ook die vervangen als je niet weet hoe oud die zijn.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Rosso
Forumgebruikers
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2019, 20:46

Re: Startprobleem: wat te doen met carb?

Bericht door Rosso »

Hoi..
Ik had een gelijksoortig probleem.

Had eerst de carburatuurs gereinigd
Niet willen starten, achteraf bleken de bougies de boosdoener, vier nieuwe en weg probleem.

Misschien dat je hetzelfde probleem hebt.

Mvg Berry
Plaats reactie