Grondige (opknap)beurt na aanschaf

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Bas
Forumgebruikers
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2020, 08:21

Grondige (opknap)beurt na aanschaf

Bericht door Bas »

Afgelopen maand heb ik mijn vt700c 1984 mogen aanschaffen. Om goed van start te kunnen, en eventuele toekomstige problemen te voorkomen, wil ik de fiets nu even een grondige (opknap)beurt geven. Op welke dingen moet ik letten? En welke zaken zijn de moeite waard om preventief te vervangen?

Geen onderhoudsgeschiedenis bekend, maar mijn oom, een kenner, heeft bij koop een snelle check gedaan en kon motorisch zo niks geks vinden. Verder zitten er nieuwe banden en accu op, elektra vertoont geen gekke kuren, veringen en koeling werken netjes naar behoren.

Na koop enige startproblemen (zie andere thread) en bougies specifiek gecheckt, gecleand, en uitgesloten als oorzaak van het probleem. Moet de carb aanpakken en rubbers vervangen dus. Iemand tips hoe aan deze rubbers te komen? En is dit een teken dat het goed zou kunnen zijn andere rubbers ook te checken/vervangen?

Verder zal ik uiteraard alle vloeistoffen verversen etc., maar vroeg mij af of jullie nog meer suggesties hebben welke dingen aan te pakken? Ik ben van plan om komende zomer een lange rit te maken, en heb natuurlijk geen zin om stil te komen staan. Welke dingen zijn de moeite waard om te checken en/of grondig onderhoud aan te plegen? En welke dingen zijn ook echt de moeite waard om te vervangen om eventuele aanstaande problemen te voorkomen?

Verder, als ik aan de tocht begin, welke reserveonderdelen zijn de moeite waard om mee te nemen? Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren en ik ter plekke iets moet aanpakken (bougies/bobines/etc...)?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Lofty
Shadow Motorclub leden
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 apr 2008, 17:27
Locatie: anna paulowna

Re: Grondige (opknap)beurt na aanschaf

Bericht door Lofty »

Het is aan te raden de bobines en de bougiekabels na te meten, we zijn met
een 84er aan het werk en hier waren problemen mee.
Er is overigens slecht aan te komen, nieuw gewoon niet en gebruikt slecht.

vrgr Gerlof
Het leven is te kort om te remmen
Gas erop en geniet ervan
Plaats reactie