Maximale bandbreedte vt1100C

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Enrico1994
Forumgebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2021, 23:01

Maximale bandbreedte vt1100C

Bericht door Enrico1994 »

Hallo, op mijn Honda VT1100C ligt nu als achterband de maat 170/80-15, weet iemand hier of het mogelijk is om op de originele velg een bredere band te leggen dan deze maat? De velg lijkt mijzelf eigenlijk redelijk smal maar misschien heeft iemand hier een goede tip voor mij.
Alvast bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Maximale bandbreedte vt1100C

Bericht door Ro1967 »

Volgens mij is de band al breder dan orgineel.Als het goed is staat er in je velg de maat van de velg, daar kun je op verder zoeken welke maximale breedte erop kan. Denk er ook aan dat de ruimte tussen je cardan en achterbrug beperkt is, zou vervelend zijn een mooie brede band die niet draait omdat hij klem zit :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Enrico1994
Forumgebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2021, 23:01

Re: Maximale bandbreedte vt1100C

Bericht door Enrico1994 »

Uhhh, Ro1967,

Sorry voor de late reactie van mijn kant 😊 ik had verwacht dat ik een mailtje zou krijgen als er iemand op mijn vraag zou reageren.
Bedankt voor je antwoord, ik ben nog niet met de band bezig geweest, heb eerst de motor een grote beurt gegeven en gezorgd dat mijn kuip trillingsvrij was. Zo gauw ik een beetje tijd over heb zal ik het wiel er eens uitpakken en kijken wat erop staat qua maat. Als ik zo kijk naar de achterbrug dan zou er wat breders tussen passen maar of dat dan nog lekker rijd met de velg.. als ik eruit ben zal ik het hier posten.

Grtn Eric
Plaats reactie