Koelvloeistof probleem.

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Bob
Forumgebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2022, 07:15

Koelvloeistof probleem.

Bericht door Bob »

Goedemorgen allereerst zal ik mij even voor stellen. Mijn naam is Bob en ik heb sinds kort een Honda ace shadow vt 1100 c2 gekocht. Deze heb ik volledig omgebouwd.
Na alles te hebben vervangen en een grote beurt te hebben gegeven blijk nu dat hij steeds het koelvloeistof eruit gooit via het expansie vat. Ik heb mijn thermostaat vervangen. Radiateur gereinigd. En de pomp getest dmv water in de radiateur te gieten en de motor laten draaien daarbij heb ik de slang naar de cilinder eraf gehaald zodat ik kon zien of er daadwerkelijk water uit kwam (maar weet niet of ik het zo goed heb gedaan) cilinderkop is niet lek. Het enige wat ik mij nog kan bedenken is het ontluchten van het systeem. Iemand enige idee hoe dat bij een motor moet ?

Alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Koelvloeistof probleem.

Bericht door Ro1967 »

Van bovenaf vullen, dus bij de radiateur. Je dop kan ook kapot zijn ,dan kan hij daar de druk niet kwijt en gooit het dan ook aan de onderkant eruit.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: Koelvloeistof probleem.

Bericht door Oldtimer »

Of doe je er gewoon teveel koelvloeistof in?

Volgens het WPH:
  1. Warm up the engine and check the coolant level with the engine running at its normal temperature
  2. The UPPER and LOWER level marks for the coolant are on the front of the coolant reservoir
  3. The coolant level should be at the UPPER mark on the reservoir
  4. To add coolant, shut of the engine and remove the coolant reservoir filler cap
.. en een teveel aan koelvloeistof zal zij er inderdaad uitgooien.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Plaats reactie