Nieuwe verlichting

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Xxaid
Forumgebruikers
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2020, 12:59

Nieuwe verlichting

Bericht door Xxaid »

Ik vond de koplamp en de verstralers ernaast wat weinig licht geven, dus zat te denken of andere lampjes erin of totaal nieuwe lampen. Na het openmaken van de lampen en ook de knipperlichten schrok ik nogal. Alles was aangesloten met 220V snoer en zat vast met kroonsteentjes, dus alles gestipt tot ik weer bij de originele bedrading zat. Ik ben geen electronica expert, maar kan het schema redelijk lezen.

Wat ik niet begrijp is dat origineel hebben de knippers voor 3 draadjes. Er was er fysiek maar eentje aangesloten op de knippers, massa werd gehaald van de behuizing van de knipper en alles werkte gewoon (Indicator op dashboard, schakelaar en knipper). Ik ben nu op zoek naar nieuwe knipperlichten en de meeste nieuwe lampjes zijn voorzien van slechts 2 draadjes en die snap ik ook wel, dus waarom heeft de Honda 3 draadjes terwijl je er in principe dus maar eentje nodig hebt of moet er verderop op de motor nog een doorverbinding zitten?
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Nieuwe verlichting

Bericht door Hans Snel »

Hoi.

Wel eens gehoord van dag rijverlichting daar is het 3de draadje voor.
Vroeger moest het op het kenteken staan om dit te mogen voeren zo niet dan draadjes los maken :D
Fitting is wel over te zetten dan heb je weer 3 draadjes.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Xxaid
Forumgebruikers
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2020, 12:59

Re: Nieuwe verlichting

Bericht door Xxaid »

Hans Snel schreef: 29 jan 2023, 06:46 Hoi.

Wel eens gehoord van dag rijverlichting daar is het 3de draadje voor.
Vroeger moest het op het kenteken staan om dit te mogen voeren zo niet dan draadjes los maken :D
Fitting is wel over te zetten dan heb je weer 3 draadjes.

Gr Hans Snel
Ah, dat zou het idd verklaren, helder, dank je wel
Plaats reactie