Loopt niet lekker

Moderators: knutsel, Hillywood

YannickStern
Forumgebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2023, 15:00

Loopt niet lekker

Bericht door YannickStern »

Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Yannick Stern, 27 jaar. Ik ben vrachtwagenmonteur van beroep, en trotse eigenaar van een '93 VT1100, die momenteel niet lekker loopt. Voor ik mijn vraag stel, zal ik wat voorgeschiedenis vertellen.

Deze motor is door mijn stiefvader geïmporteerd in '97, vanuit Canada. Hij heeft de motor willen verkopen, maar mijn zusje stak daar een stokje voor. Die heeft de motor over genomen om zelf op te gaan rijden als ze haar rijbewijs had. Tijdens de rijlessen kwam ze erachter dat motorrijden niet voor haar was weggelegd. In de tussentijd heeft de motorfiets ongeveer 2 jaar buiten onder een zeil gestaan, MET DE OUDE BENZINE ERIN! Uiteindelijk heb ik de motor van mijn zusje overgenomen.
In de 3 maanden voordat ik mijn rijbewijs had, is er door mijn stiefvader nog mee gereden. Die had zelf wat onderhoud uitgevoerd, nieuwe benzine erin, accuutje nieuw en rijden. Dat ging redelijk. Wel wat klappen uit de uitlaat bij gas loslaten, maar voor dagelijks een klein stukje rijden was het OK.
Sinds ik de motor rijd, tank ik alleen euro 98. Vanaf het begin merkte ik echter dat de koude start steeds langer duurde, het klapperen uit de uitlaat meer werd en uiteindelijk, na een regenachtige avond, hij niet meer aansloeg.