Decibelletjes

Moderators: knutsel, Hillywood

chef
Forumgebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2008, 19:45
Locatie: wormerveer
Contacteer:

Re: Decibelletjes

Bericht door chef »

Gewoon alles eruit slopen, heb ik jaren terug al gedaan ff opnieuw afstellen en hij loopt nog steeds als een zonnetje met het geluid van een donderslag .

Groet Chef
Rick

Re: Decibelletjes

Bericht door Rick »

Je kunt ook strak om de dempers heenzagen zodat er nog een rand blijft zitten. Als de dempers verwijderd zijn kun je ze bewaren en er daarna een ring op lassen (in mijn geval laten lassen) zodat je ze later met een parker weer terug kunt zetten voor een evt APK.
Cobus

Re: Decibelletjes

Bericht door Cobus »

ik zeg 8) knallen
wesley

Re: Decibelletjes

Bericht door wesley »

ik heb ook een open uitlaat gehad gaf een heerlijk geluid :shock: alleen niet als je het s'morgens weg ging (arme Buuren) :oops:
nu toch maar higway hawk steert legal uitlaaten gekocht nu is het geluid beter dan origineel maar het is het nog niet helemaal :(
nu zag ik dat de dempers met popnagels dacht ik :?: weet iemand als ik die uitboor of er met een schroef door die gaten iets te maken valt dat ik de dempers wel nog terug kan plaatsen.
ArjanKuiper

Re: Decibelletjes

Bericht door ArjanKuiper »

Zijn de silvertail slashcuts die hier worden genoemd net zoiets als Cobra slashcuts/slipons?
Ik overweeg ook twee andere pijpen, maar wil ze wel graag street legal houden. Dat zijn de Cobra slashcuts slip ons volgens mij niet...
Past dat op een VTX?

Ben ook benieuwd wat ik allemaal voor pijpen ga aantreffen op alle motoren :)
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Decibelletjes

Bericht door knutsel »

wat voor pijpen op de motoren is te veel om op te noemen, van steigerbuizen tot dure uitlaten.
Ik weet niet of het past, vaak zit het hem vast op de aansluiting van de uitlaatpijp en de ophanging.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Aero Owner
Shadow Motorclub leden
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2020, 21:10

Re: Decibelletjes

Bericht door Aero Owner »

Ondanks dat laatste bericht al bijna 5 jaar oud is, is het onderwerp nu meer dan actueel.

De boetes voor het overschrijden van het max. aantal DB zijn geen grapje.
Nu er steeds meer op gecontroleerd wordt heb ik toch maar gekozen om DB killers in mijn V&H longshots te plaatsen. Kosten daarvan waren een kwart van de minimale boete.

Ondanks dat het niet heel veel scheelt is het geluid wel wat genuanceerder. Vooral de "scherpte" is er nu af.

Dus al met al ga ik nu toch iets relaxter op pad. ;-)
Plaats reactie