knallen en inhouden

Moderators: knutsel, Hillywood

vt 1100 cc,tjes

knallen en inhouden

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

hallo.

mijn 1100c1 uit 88,begint steeds meer begint te knallen (uitlaat).
als je 90 rijdt in z,n 4 en je geeft gas begint ie soms te stotteren of te knallen.
dit is allemaal erger geworden sinds ik m een beurtje heb gegeven (bougie olie filter lucht filter en nieuwe olie.
is er iets mis met de afstelling,of kan het te maken hebben met het nieuwe luchtfilter(meer lucht).
ook slaat ie stationair af terwijl hij wel snel genoeg loopt.
dat afslaan gebeurt ook soms tijdens een rit,dat is lastig en gevaarlijk.
Gebruikersavatar
faoileag
Forumgebruikers
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2009, 22:31
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Bericht door faoileag »

He, ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een 1100C2! Maar dan zonder afslaan. Wel haperen met optrekken, vooral bij lagere snelheid. En knallen inderdaad. En ook dit na een grote beurt.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway.

http://boudiccas-voice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Morphius
Forumgebruikers
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:13
Locatie: Dendermonde

Bericht door Morphius »

Zelfde probleem met mijn vt 600 c. Volgens mijn garagehouder zou het te kunnen maken hebben met het niet gelijk afgesteld zijn van de carb's. Hoe zit het met jullie verbruik is dat ook gigantisch de hoogte in of niet? Indien iemand anders een andere oplossing weet hoor ik het heel graag.
vt 1100 cc,tjes

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

mijn verbruik valt mee,teminste dat denk ik :lol: 1op 16 ongeveer.
ga trouwens deze week maar eens mijn benzinefilter opzoeken,misschien is dat de oorzaak :idea:
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Bericht door knutsel »

kijk eens naar de vlotternieveau's ook kan het zijn dat de stationairsproeiers zijn opgeboord om hem beter te laten lopen,maar als die te groot zijn dan kan ie gaan zuipen.
ook zal ik eens naar de afstelling gaan kijken.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Speer

Bericht door Speer »

ik heb dat probleem ook gehad. Een hele tijd mee zitten kl!!!!!!!!
toch maar eindelijk opnieuw laten afstellen bij de dealer. nieuw stationair sproeier erin vlotterniveau opnieuw afgesteld, sychroniseren carburateurs en pilotscrew afgesteld. nu weer lopen zoals het hoort.
Gebruikersavatar
faoileag
Forumgebruikers
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 aug 2009, 22:31
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Bericht door faoileag »

Mijn benzineverbruik ligt inderdaad ook te hoog. Ca. 1 op 12, terwijl minimaal 1 op 17 toch mogelijk moet zijn.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway.

http://boudiccas-voice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vt 1100 cc,tjes

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

nou benzinefilter gevonden en ,schoongemaakt(was nie vuil).
wat hangt deze op een k :?: t plek.
hij blijft nu in ieder geval langer stationair lopen,ook heb ik aan die bekende pilot schroefjes zitten draaien(ja heb andere topic,s bekeken)
de motor loopt nu mooier rond maar stinkt wel meer.
moet binnenkort toch maar even naar de plaatselijke motorboer voor de afstelling.
Syb

Bericht door Syb »

1op 12? wow, ik rij altijd 1 op 20 en dan doe ik niet eens rustig aan op mijn '87-er. Gisteren leek hij af en toe wat te haperen bij 80 in z'n 4 terwijl hij normaal heel soepel loopt dan. De mijne loopt doorgaans zo soepel dat ik hem met 70 al in z'n 4 kan zetten en als ik een lang stuk 60 rij ook wel (maar dan kan je niet optrekken, dan gaat hij bokken)

Waar zit het benzinefilter? Ik wil hem ook even schoonmaken namelijk (hoewel als ik jullie verhalen hoor de mijne erg soepel lijkt te zijn)
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: knallen en inhouden

Bericht door Te©h »

vt 1100 cc,tjes schreef:hallo.

mijn 1100c1 uit 88,begint steeds meer begint te knallen (uitlaat).
als je 90 rijdt in z,n 4 en je geeft gas begint ie soms te stotteren of te knallen.
dit is allemaal erger geworden sinds ik m een beurtje heb gegeven (bougie olie filter lucht filter en nieuwe olie.
is er iets mis met de afstelling,of kan het te maken hebben met het nieuwe luchtfilter(meer lucht).
ook slaat ie stationair af terwijl hij wel snel genoeg loopt.
dat afslaan gebeurt ook soms tijdens een rit,dat is lastig en gevaarlijk.
Zo te lezen zijn je carb's toe aan een goede schoonmaakbeurt.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Bericht door knutsel »

je benzinefilter zit onder je luchtfilerbox, volg je benzineslang maar dan zie je hem zitten, je kunt er wel slecht bij.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
vt 1100 cc,tjes

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

Zo te lezen zijn je carb's toe aan een goede schoonmaakbeurt.


hoe gaan we dit stapsgewijs aanpakken,bij een c1.
denk je dat dit zelf te doen is ,ik heb niet veel sleutel ervaring aan motoren,maar een dynamo verwisselen ,en een beurt geven is ook goed gelukt.
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Bericht door Te©h »

Om dit goed uit tevoeren heb je in ieder geval een ultrasoon trilbakje nodig. De meeste onderdeeltjes lijken schoon maar zijn het niet.

Om bij de carb's te komen moet je de tank demonteren, dan het wieltje van het gas, de tonnetjes van de shoke en diverse slangetjes die van de tank komen en eventueel van de (vapor) ton onder de radiateur (eventueel labelen). Als alles los is de rubbers onder de carb's los draaien en dan de carb's uit de rubbers trekken. Dit moet soms met 'gepast geweld' en een beetje kruipolie.

Als de carb's los zijn dan zit je met een probleempje. Het fram is tameljk smal. Maar door de carb;s te draaien kunnen ze er boven uit gehaald worden.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
vt 1100 cc,tjes

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

de motor staat ondertussen bij de plaatselijke motorboer.
deze constateerde ook dat de ene cilinder ook warmer wordt , dan de andere.
t,zal mij benieuwen wat het is.
vt 1100 cc,tjes

Bericht door vt 1100 cc,tjes »

nou, hij is terug,motorboer heeft zijn werk gedaan.
carberateur schoongemaakt (zat een beetje water in) was best vies
gesychoonniceerd, en afgesteld,het blokje loopt weer zoals het hoort.
Plaats reactie