vt 1100 cc,tjes schreef:nou, hij is terug,motorboer heeft zijn werk gedaan.
carberateur schoongemaakt (zat een beetje water in) was best vies
gesychoonniceerd, en afgesteld,het blokje loopt weer zoals het hoort.
Wat kost zoiets eigenlijk, schoonmaken carb en afstellen?
Ik zou eerst een flesje Weyns proberen voor je daar aan begint. Tanken, flesje Weyns er bij, tank leeg rijden en alle aanslag is weg. Het probleem met de oudere Shadow's is, dat als je een slangetje los trekt, dat deze lek raakt en nieuwe setjes niet zo makkelijk te krijgen zijn. Ook de rubbers waarmee ze aangesloten zijn op de cillinders scheuren snel als die een beetje uitgedroogd zijn en dat trekt deze valse lucht met het gevol een slecht lopend blok, en je zoek je wezeloos waarom die niet goed loopt.
Maar als je er toch aan wil beginnen:
Zadels, tank, toevoer, overloop en retour slang en kabels verwijderen. Beide carb's uit de rubbers wipen, leeg laten lopen en de bakjes los schroeven en schoon maken. Dan het kleine grut, zoals asjes van de dobber, en sproeiers. Let op slijtage en doe 1 carburateur tegelijk om verwisseling te voorkomen. Dit alles in een ultrasoon badje schoon maken en na droging alles weer in omgekeerde volgorde monteren. Maak foto's , dan weet je waar alles gezeten heeft, (anders maak je de andere carb open). Vervang alles waar je aan twijfeld. Als het vacuumgedeelte goed werkt, moet je dat niet open maken. Zorg dat je op voorhand nieuwe pakkingen en ringetjes hebt, rubberen ringetjes vervangen.
Voor geduld moet je tijd hebben 2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten" Biker van het jaar 2005