Project

Moderators: knutsel, Hillywood

Fexjo

Project

Bericht door Fexjo »

Afbeelding

Dit is mijn "nieuwe" motor. De bedoeling is alles eraf halen, frame en voorvork poedercoaten en weer alles erop zetten. Blok wil ik opnieuw zwart spuiten. Vorige eigenaar heeft hem helaas niet netjes onderhouden dus ga ik dat maar doen. (Was de prijs natuurljk ook na) dus ik mijn vrije tijd is al ingedeeld.

Wat gaat er gebeuren:
Frame zwart poedercoaten
Blok zwart spuiten.
Alle aluminium onderdelen opnieuw polijsten en verfraaien.
In de toekomst wil ik tank en spatborden opnieuw spuiten. (Ik weet nog niet welke kleur. Ik vind een zwarte tank met een beige kleur in de vorm van een druppel wel erg mooi met daarop het logo van ACE)
Banden kan nog wel even, maar ik wel deze vervangen met een witte bies. (Ligt er aan welke kleur ik de tank ga spuiten)
Een nieuwe uitlaat met wat meer geluid
Of forward controle of treeplank. Daar ben ik nog niet over uit.
Knipperlichten eraf en kleinere erop weer op, of ik ga deze in de handvaten of spiegels verwerken. Ook daar ben ik nog niet overuit.

Als ik dit allemaal gerealiseerd heb denk ik dat ik voor mezelf de ideale motor heb [emoji15] en ik ben een stuk armer geworden [emoji14].

Het vervangen van de onderdelen zal ivm de kosten meer tijd kosten.

Dan heb ik nu een vraag. Nu toch mijn motor uit elkaar gaat, wat kan ik het beste allemaal gaan vervangen? Als ik de motor toch "los" heb liggen kan ik dat het beste direct doen.
Wie heeft er suggesties? En wie weet waar ik een sleutelboek kan aanschaffen van de ACE 2. (Type E32)

Suggesties en feedback zijn altijd welkom. Ik heb redelijke technische kennis maar nog niet alle gereedschappen. Dus afstellen / syncen heb ik nog geen kaas van gegeten. Op en afbouwen moet vooralsnog geen problemen opleveren. [emoji12] hoop ik......
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: Project

Bericht door Ro1967 »

Zelf heb ik een werkplaatshandboek van Haynes, deze worden nog wel eens te koop aangeboden op marktplaats, volgens mij had pink lady er laatst nog 1 te koop... Zelf heb ik v&h uitlaten onder mijn Ace, heerlijk geluid :wink:
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Ik zal eens kijken naar die uitlaten. (Heb je een foto ergens van je bike?) Ik ben er nog niet uit kwa style hoe ik alles wil hebben. Aan de ene kant met treeplank en de andere kant forward controls. Ik moet eens even flink googlen op afbeeldingen. Om te zien welke style ik de mooiste vind. Kwa uitlaten vind ik die met dunne uitlaten wel mooi, zonder demper (dus geen verdikking erin). Je hebt ze waarbij de uitlaten even lang zijn en dat de onderste korter is. Dat laatste vind ik wel mooier.

Maar eerst de boel uit elkaar halen. Dat is voor nu ff het belangrijkste. Ik ben nog op zoek naar de antwoorden mbt vervangen van onderdelen (nu de motor toch uit elkaar gaat). Dan kan ik er mooi bij. Ik zat er al aan te denken om de brug lagers te vervangen.
Fexjo

Project

Bericht door Fexjo »

Werkplaats handboek heb ik zojuist besteld via Haynes. (Website = https://www.mpartz.nl/werkplaatsboek-ha ... 5-07-p-314
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Afbeelding

Dit zijn mijn uitlaten, volgens mij worden dit straighshots genoemd, als ze beide even lang zijn longshots
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Top mooie bike hoor. Ben nog erg aan het nadenken mbt kleurstelling ed. Thnx.
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Ik ben begonnen met demonteren. Daarnaast heb ik dmv een simpel appje op mijn iPhone een website gemaakt, hiermee kan ik simpel het project laten zien. De website is te zien op: http://shadowproject.jimdo.com

Ik zet daar ook op welke onderdelen ik moet aanschaffen, dit omdat de oude vergaan is, of door het demonteren is het stuk gegaan.

Zijn er nog onderdelen welke ik het beste direct kan vervangen van mijn motor. Nu hij toch uit elkaar gaat?
Fexjo

Project

Bericht door Fexjo »

Vandaag weer verder gegaan met demonteren van: Uitlaat, koelribben van de cilinders, filterhuid losgekoppeld. En nog wat andere chromen beschermkapjes. Vandaag nog even bij een poedercoater geweest in Deventer. Ik zou grofweg €150 kwijt zijn voor mijn frame en wat losse onderdelen. Dat vond ik meevallen. Ik maak veel foto's zodat ik weet waar welke boutje schroefje moet. Deze staan ook weer op mijn blog.

Vandaag las ik een bigtwin van oktober 2015 op de voorpagina een mooie kleur op een Harley. Een tank welke in een soort Chrome kleur gespoten is. Deze kleur lijkt me gaaf maar dan in donder blauw. Dus donkerblauw Chrome. Ik weet niet wat daarvan de kosten zijn maar dit lijkt me wel gaaf.
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Zo vandaag mijn nieuwe polijstset uitgeprobeerd. Klik hier om te zien hoe het geworden is. Een kleine test.Ik vind het nu al geslaagd. Nog een keer wat meer aandacht aan besteden en het glimt nog harder
Laatst gewijzigd door Fexjo op 03 nov 2015, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Vandaag weer verder gegaan met demontage 3#. Zie mijn blog

Toch een vraagje, ik heb de slagen van de benzine pomp los gekoppeld. Dien ik nog wat te doen zodat hij van binnen niet uitdroogt of iets dergelijks?

Alvast bedankt.
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Onder tussen had ik een aantal vragen gesteld, ik zal ze allemaal nog even hier apart plaatsen:

Nu toch mijn motor uit elkaar gaat, wat kan ik het beste allemaal gaan vervangen?
Benzine pomp is los gekoppeld. Dien ik nog wat te doen zodat hij van binnen niet uitdroogt of iets dergelijks?
Iemand ervaring met blokspuiten en zou je mij wat hier over kunnen vertellen?

Alvast bedankt. Alle feedback en suggesties zijn welkom!! :wink:
Fexjo

Bericht door Fexjo »

Niemand die me van bovenstaande vragen van tips kan voorzien?[emoji6]
Recycler
Forumgebruikers

Bericht door Recycler »

Blok zwart spuiten kan je met VHT krimplak waarmee je het krakelee effect krijgt.
Verkrijgbaar hier : http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 05&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Spuitbus zeer goed schudden !!!
Dekkend ( niet te dik !!) opspuiten op de betreffende delen en met een verfbrander föhn goed heet stoken totdat de lak "mat" word en dan zie je hem in een keer krakeleën.
Spul is hitte bestendig en heb het al meerdere malen toegepast. Geeft zo'n Harley Nighttrain effect.

Benzine pomp kan je droog weg leggen, je kan er ook wat WD40 inspuiten.
Fexjo

Project

Bericht door Fexjo »

@ Recycler bedankt voor je antwoorden. Ik zal je vermelde link bekijken. Onder tussen weer verder gegaan met demonteren. Oa koelwater afgetapt en radiator verwijderd. Daarnaast ook mijn werkplaats aangepast. Nu veel ruimte en opslag. Volgende week komt mijn verrijdbare motorlift binnen zo dat ik makkelijker kan werken. Ik houd jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Fexjo op 20 nov 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lofty
Shadow Motorclub leden

Bericht door Lofty »

Denk er ff om dat je de radiator weer vult met koelvloeistof, dat
kan door em plat te leggen en te vullen.
Dat voorkomt aanlag in de radiator, zeker als ie een tijdje blijft
liggen.

vrgr Gerlof
Het leven is te kort om te remmen
Gas erop en geniet ervan
Plaats reactie