Dit is mijn "nieuwe" motor. De bedoeling is alles eraf halen, frame en voorvork poedercoaten en weer alles erop zetten. Blok wil ik opnieuw zwart spuiten. Vorige eigenaar heeft hem helaas niet netjes onderhouden dus ga ik dat maar doen. (Was de prijs natuurljk ook na) dus ik mijn vrije tijd is al ingedeeld.
Wat gaat er gebeuren:
Frame zwart poedercoaten
Blok zwart spuiten.
Alle aluminium onderdelen opnieuw polijsten en verfraaien.
In de toekomst wil ik tank en spatborden opnieuw spuiten. (Ik weet nog niet welke kleur. Ik vind een zwarte tank met een beige kleur in de vorm van een druppel wel erg mooi met daarop het logo van ACE)
Banden kan nog wel even, maar ik wel deze vervangen met een witte bies. (Ligt er aan welke kleur ik de tank ga spuiten)
Een nieuwe uitlaat met wat meer geluid
Of forward controle of treeplank. Daar ben ik nog niet over uit.
Knipperlichten eraf en kleinere erop weer op, of ik ga deze in de handvaten of spiegels verwerken. Ook daar ben ik nog niet overuit.
Als ik dit allemaal gerealiseerd heb denk ik dat ik voor mezelf de ideale motor heb [emoji15] en ik ben een stuk armer geworden [emoji14].
Het vervangen van de onderdelen zal ivm de kosten meer tijd kosten.
Dan heb ik nu een vraag. Nu toch mijn motor uit elkaar gaat, wat kan ik het beste allemaal gaan vervangen? Als ik de motor toch "los" heb liggen kan ik dat het beste direct doen.
Wie heeft er suggesties? En wie weet waar ik een sleutelboek kan aanschaffen van de ACE 2. (Type E32)
Suggesties en feedback zijn altijd welkom. Ik heb redelijke technische kennis maar nog niet alle gereedschappen. Dus afstellen / syncen heb ik nog geen kaas van gegeten. Op en afbouwen moet vooralsnog geen problemen opleveren. [emoji12] hoop ik......