Ik hoorde net van een mede Shadow lid dat bij mijn voorste cylinder een tik zit. Hij dacht aan nokkenasketting of klep.
Even bij een motorzaak langs. Die zei gelijk: nokkenasketting.
Geen heel dringende klus volgens hem. Wel iets om komende winter te laten doen.
Nu zit ik met de volgende vragen:
- kan het inderdaad voorlopig geen kwaad?
- kost het inderdaad een dag sleutelen voor een goede monteur?
Ook een leuke vraag: zijn er forumleden die diit soort klusjes (niet gratis hoor) zouden willen en kunnen doen?
tikken blok. Nokkenasketting vervangen VT 1100C 1985
Moderators: knutsel, Hillywood
tikken blok. Nokkenasketting vervangen VT 1100C 1985
Gids, hesje 1
Voorzitter Shadowmotorclub
- HiHat
- Shadow Motorclub leden
Re: tikken blok. Nokkenasketting vervangen VT 1100C 1985
Het tikken van de nokkenasketting kan heel lang volgehouden worden. Ligt vaak aan hoe hard hij tikt.
Wat echter vaak over het hoofd gezien wordt is de oliepomp ketting, deze zit onder in het blok en is dan ook vaak aan vervanging toe.
Ik heb deze klus een paar jaar geleden bij mijn oude vt 1100 uit '86 en ook de XL 600 V Transalp van moeders gedaan.
(XL 600 V is bijna het zelfde blok als de vt 600)
Kan allemaal in een dag geregeld zijn, als je alle spullen hebt en je je beperkt tot de kettingen en de vervangingsonderdelen.
Echter kan ik wel aanraden om gelijk verder te laten kijken als het blok dan toch openligt. Ik heb toen gelijk alles aan bewegende delen en slijtage delen aangepakt. Denk hierbij aan de oliepomp ketting, kleppen en geleiders, cilinders en zuigers nalopen en zuigerveren en olieschaapveren. Zo uit mijn hoofd vergeet ik vast nog wel genoeg.
Als je er toch aan begint doe het dan gelijk goed, heb je er de eerste jaren geen omkijken meer naar.
Wat echter vaak over het hoofd gezien wordt is de oliepomp ketting, deze zit onder in het blok en is dan ook vaak aan vervanging toe.
Ik heb deze klus een paar jaar geleden bij mijn oude vt 1100 uit '86 en ook de XL 600 V Transalp van moeders gedaan.
(XL 600 V is bijna het zelfde blok als de vt 600)
Kan allemaal in een dag geregeld zijn, als je alle spullen hebt en je je beperkt tot de kettingen en de vervangingsonderdelen.
Echter kan ik wel aanraden om gelijk verder te laten kijken als het blok dan toch openligt. Ik heb toen gelijk alles aan bewegende delen en slijtage delen aangepakt. Denk hierbij aan de oliepomp ketting, kleppen en geleiders, cilinders en zuigers nalopen en zuigerveren en olieschaapveren. Zo uit mijn hoofd vergeet ik vast nog wel genoeg.
Als je er toch aan begint doe het dan gelijk goed, heb je er de eerste jaren geen omkijken meer naar.
Central Division
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Re: tikken blok. Nokkenasketting vervangen VT 1100C 1985
Bedankt voor je reactie.
Mike noemde dat ook allemaal al.
Ik ben zo a technisch dat ik het zal moeten laten doen. Kan dus wachten tot de winter, kan ik in de zomer nog lekker tuffen.
Mike noemde dat ook allemaal al.
Ik ben zo a technisch dat ik het zal moeten laten doen. Kan dus wachten tot de winter, kan ik in de zomer nog lekker tuffen.
Gids, hesje 1