VT1100 koppelingsprobleem

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
djiewie

VT1100 koppelingsprobleem

Bericht door djiewie »

Hallo,

Heb een merkwaardig problem met mijn koppeling. een aantal dagen geleden werdt tijdens het rijden de koppeling hendel hard en de motor verloor alle aandrijving. Wat blijkt is dat de koppeling blijft hangen.
Boeltje uit elkaar gehaald en de klok weer goed gedrukt, want hij zat naar buiten iets geklemd. Toen de motor geprobeerd en hij reed weer prima.
Echter nadat ik weer stil stond weer de hendel een paar keer achter elkaar ingeknepen en jahoor weer hetzelfde problem.

Heb gekeken naar de pen die de koppeling vrijdrukt en dit zit vrij los in de as en er zat een metalen ring veer los op wat mogelijk uit een keering zou kunnen komen. Volgens het boek zit daar echter geen keering dus weet het niet. Wie weet raad?

Groeten djiewie
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Re: VT1100 koppelingsprobleem

Bericht door Ro1967 »

kijk een op http://www.cmsnl.com , hier kun je een schema vinden van de koppeling die precies laat zien welke onderdelen erin zitten,
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
djiewie

Bericht door djiewie »

Ro1967 schreef:kijk een op http://www.cmsnl.com , hier kun je een schema vinden van de koppeling die precies laat zien welke onderdelen erin zitten,

dank je, heb de oilseal gevonden waar dat veerringtje op hoort. Zit aan de koppelingcilinder
kant. Nu nog bestellen.

Is echter niet de oorzaak van het problem dat de koppeling blijft steken in onkoppelde stand.

Hopelijk heeft iemand een idee?

Greetz Djiewie
djiewie

Bericht door djiewie »

na inmiddels een dop gemaakt te hebben voor de koppelingsmoer, weer een aantal dingen geprobeert.

de koppeling wordt alleen naar buiten gedrukt, bij het inknijpen van de hendel en komt dus te ver waardoor de splines niet meer recht staan tov de koppeling en die dus naar buiten blijft.

De koppelings cylinder schoon gemaakt en met nieuwe olie gevuld, deed die nog hetzelfde.
daarna op yoeptoep een filmpje bekeken waar men een hoofdcilinder aan het schoonmaken was en wat bleek, er zit een HEEEEL klein gaatje waar de olie door retour komt. Die zorgt dus dat de cilinder terug kan in zijn huis.

Dus weer dat spul open en ja hoor gaatje was verstopt. Kreeg er een speld met moeite doorheen.
Daarna het problem geheel verdwenen. Dus Succesje. :P

Heb wel een ander probleem:

Motor loopt prima in zijn eertse, tweede en derde versnelling maar in zijn vier en vijf houd die enorm in en sputtert en knalt in de uitlaat.
Dus heb jullie hulp nodig mensen wat zou dit kunnen zijn?

Greetz Djiewie
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

In ieder geval is het probleem met je koppeling opgelost. Het andere probleem zou in je afstelling kunnen zitten, gebruik de zoekfunctie eens en zoek op pilot, pilotscrew, of luchtschroef. Hier kom je dan topics tegen waarin uitgelegd wordt hoe je de carburateurs kunt afstellen. Ik had hier zelf een klein beetje last van toen ik de orginele uitlaten erop gezet heb, normaal heb ik er v&h onder zitten, in de Eifel kreeg ik met de orginele uitlaten last van inhouden....
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Scorpje66
Forumgebruikers

Bericht door Scorpje66 »

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem. De oplossing ligt inderdaad bij het kleine gaatje lijkt het.
Alleen het reservoir open maken gaf al verbetering.
Mijn vraag is:
In het reservoir zit een klein plaatje op de retour (denk ik). Kun je dit plaatje weghalen om het gaatje eronder schoon te maken? Ben bang dat ik het verbuig (zal er niet voor niets zitten).

Mijn olie is schoon, leidingen zijn gespoeld. Waar komt dit vuil vandaan? Ik heb het nu twee keer gehad. Met ongeveer 3000 km er tussen. Iemand een tip of oplossing?
kop-1.JPG
Hans Snel

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Dat plaatje kan je er voorzichtig uithalen.
En dan helaas: alles demonteren schoon maken een lamp boven het reservoir en dan kijken door het gat waar de plunjer in zit.
Als het gaatje open is dan zie je een lichtpuntje tegen de want.
Is dit niet het geval dan heel voorzichtig met een spelt draaiend het gaatje open prikken.
Denk er wel om geen geweld anders breekt de punt af en dan is het probleem groter.
Als het gaatje open is dan zie je een lichtpuntje tegen de want.
Wanneer je de boel nogmaals heb schoon gemaakt de cilinder in elkaar zetten ( met het mee geleverde vet ligt invetten dat zit bij een revisieset )
Mijn olie is schoon, leidingen zijn gespoeld. Waar komt dit vuil vandaan? Ik heb het nu twee keer gehad. Met ongeveer 3000 km er tussen. Iemand een tip of oplossing?
Het kan zijn: dat er een keer verkeerde olie in is gegaan, de leidingen oud zijn en oplossen, of een verkeerd spoel middel is gebruikt.

Gr Hans Snel
Plaats reactie