Vt 1100 1988 waterpomp
Moderators: knutsel, Hillywood
Vt 1100 1988 waterpomp
Hallo,
Bij mijn vt 1100 van 1988 is de waterpomp kapot,
Nu kan ik deze niet meer nieuw verkrijgen en ook bij de motorafbraak is deze nergens meer te krijgen...
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Thx
Bij mijn vt 1100 van 1988 is de waterpomp kapot,
Nu kan ik deze niet meer nieuw verkrijgen en ook bij de motorafbraak is deze nergens meer te krijgen...
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Thx
- Lofty
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 17:27
- Locatie: anna paulowna
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
De grootste kans heb je door op origineel product nummer te zoeken
deze is 19200ME9010
19200ME9020
19200ME9030
19200ME9040
al deze pompen passen, ook al zijn ze van bv een vt700 ofzo, succes.
vrgr Gerlof
deze is 19200ME9010
19200ME9020
19200ME9030
19200ME9040
al deze pompen passen, ook al zijn ze van bv een vt700 ofzo, succes.
vrgr Gerlof
Het leven is te kort om te remmen
Gas erop en geniet ervan
Gas erop en geniet ervan
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Helaas zijn ze nergens meer te vinden honda levert deze nummers niet meer, ik vind het ook raar. Nergens in België, Nederland, Duitsland of Frankrijk vind ik ze nog nieuw of gebruikt, van eender welk passend model.
Grt matthias
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Matthias,
Klinkt Belgisch, heb je ook de Nederlandse "afbraak bedrijven" geprobeerd en wat is er defect?
>>>> Woesthof
En niet meer te krijgen? Ligt er maar aan wat je ervoor kwijt wilt
: Wel erg duur 
Groeten Henk
Klinkt Belgisch, heb je ook de Nederlandse "afbraak bedrijven" geprobeerd en wat is er defect?
>>>> Woesthof
En niet meer te krijgen? Ligt er maar aan wat je ervoor kwijt wilt


Groeten Henk
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Na verder onderzoek is mijn waterpomp dus toch niet kapot, en de koelvloeistof had een beetje witte smurrie, zou dit de koppakking kunnen zijn waardoor mijn koelvloeistof kookte?
Thx
Thx
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Witte smurrie kan inderdaad een teken zijn dat de koppakking lek is, hoe ziet de olie op de oliepeilstok eruit?
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
De olie heb ik afgelaten en daar was niets in te zien...
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Verder al het andere uitgesloten ... radiator niet verstopt, fan werkt zoals het moet?
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Aanleiding van de demontage van het motorblok was kokende koelvloeistof, het lichtje van de temp heb ik niet zien branden, ik dacht spontaan waterpomp ( mss niet zo slim... maar aangezien ik rook uit de leiding van de waterpomp naar de radiator zag dacht ik dat die as gebroken was. (Laatste keer dat ik de motor deed draaien zag ik rook uit de leiding van de waterpomp naar de radiator ter hoogte van de waterpomp) en bij het rijden kwamen er ook (meer dan normaal) klappen uit de uitlaat.
Dit weekend heb ik de motor uit het frame gehaald en ziet de waterpomp er nog nieuw uit...
Dus ik vrees voor de koppakkingen..
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Hoi,
Is het niet zo dat als de koppakking lek is, er witte rook uit de uitlaat komt
Als het blok er uit is kan je ook een waterslang er op zeten om te zien of er ook een verstopping in zit.
En als de koppakking lek is heb je vaak ook koelvloeistof in de olie.
En koelvloeistof daar heb je ook verschil in bouwmarkt spul of het geen wat er in hoort
Gr Hans Snel
Is het niet zo dat als de koppakking lek is, er witte rook uit de uitlaat komt

Als het blok er uit is kan je ook een waterslang er op zeten om te zien of er ook een verstopping in zit.
En als de koppakking lek is heb je vaak ook koelvloeistof in de olie.
En koelvloeistof daar heb je ook verschil in bouwmarkt spul of het geen wat er in hoort

Gr Hans Snel
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Als het blok er toch al onderuit is is het controleren van de koppakking ook niet zoveel werk meer.
Let wel op: controleren koppakking = vervangen koppakking!
Let wel op: controleren koppakking = vervangen koppakking!
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Kokende koelvloeistof kan zelfs veroorzaakt worden door een radiatordop die zijn werk niet meer doet....
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Het enige wat me tegenhoud om het zelf te doen zijn de hydraulische kleppen, deze moeten blijkbaar ontlucht worden met een speciale tool...
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Ga ik ook proberen thxHans Snel schreef: ↑07 sep 2021, 19:44 Hoi,
Is het niet zo dat als de koppakking lek is, er witte rook uit de uitlaat komt![]()
Als het blok er uit is kan je ook een waterslang er op zeten om te zien of er ook een verstopping in zit.
En als de koppakking lek is heb je vaak ook koelvloeistof in de olie.
En koelvloeistof daar heb je ook verschil in bouwmarkt spul of het geen wat er in hoort![]()
Gr Hans Snel
- Oldtimer
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
- Locatie: Eibergen
Re: Vt 1100 1988 waterpomp
Geen idee waar je dat vandaan hebt maar ik heb nu al meerdere keren de 'tappets' ontlucht en dat gaat gewoon met een bakje petroleum en een pinnetje (boortje 2mm)

Waar je wel goed op moet letten zijn de shimmetjes (dunne ronde plaatjes onder de tappets), deze moeten weer op dezelfde plek terug komen

VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
"Vaak buj te bange"