Koelvloeistof

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Peter56
Forumgebruikers
Contacteer:

Koelvloeistof

Bericht door Peter56 »

Door een onhandigheid ben ik wat koelvloeistof kwijtgeraakt. Volgens mij zo’n 200ml.
Nu wil ik via het reservoir bijvullen, het enig wat ik wetens dat de kleur van het gelekte vloeistof rosé was.
Er zij nogal wat soorten en van het handboek wordt ik ook niet veel wijzer.
Wat heb ik nu nodig, of maakt het niet zoveel uit?
Hans Snel

Re: Koelvloeistof

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Als er rosé inzat dan ook weer rosé afvullen. :wink:

Blauwe of rode koelvloeistof
Blauwe koelvloeistof zou van het type G11 moeten zijn. De rode/roze betreft G12 koelvloeistof en beschikt weer over ander additieven waardoor ik vermengen met G11 tóch zou willen afraden. In het ergste geval zou dat bepaalde afdichtingen kunnen aantasten met lekkage als gevolg.

Gr Hans Snel
Peter56
Forumgebruikers
Contacteer:

Bericht door Peter56 »

Hoi Hans,
Bedankt voor je reactie!
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Aanhakend op deze topic de vraag hoe mijn 86'r shadow gevuld moet worden .

Deze vraag rees omdat het kleine reservoirtje leeg lijkt en ik een kleine lekkage heb gehad ( andere topic ) . Ik meen ,na noodreparatie, dat de lekkage verholpen is....maar na het zien van het lege reservoirtje toch twijfels gekregen ( als er niks inzit kan het ook niet lekken ) .

Nu voornemens een dezer dagen de boel compleet te drainen en opnieuw te vullen , met G-12 , en dan weer op temperatuur te laten komen en ouderwets wachten op de ontsnappende luchtbelletjes.
Hans Snel

Bericht door Hans Snel »

Hoi,
staat in de manual.

Gr Hans Snel
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Hans Snel schreef: 10 okt 2024, 08:34 Hoi,
staat in de manual.

Gr Hans Snel
Dankje Hans
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Ronski schreef: 10 okt 2024, 09:31
Hans Snel schreef: 10 okt 2024, 08:34 Hoi,
staat in de manual.

Gr Hans Snel
Dankje Hans
Mijn s24 telefoon is naar de hemel....ruim 6000 foto's...1500 films...passwoorden alarmcodes ectect ...ook de diversiteit aan manuals

Kan ik de manual van de vt700 nog ergens downloaden ????
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Op de website van Hans Snel staan diverse manuels
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

👍
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Ronski schreef: 05 jul 2025, 16:01👍
Na het handboek erop nagelezen te hebben nog niet kunnen vinden hoeveel olie en koelvloeistof erin zou moeten gaan. Ik zal er vast overheen gelezen hebben maar het lijkt mij dat het erin zou moeten staan....toch ???
(Vt700 . 1986 )
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Via google even zoeken, koelvloeistof 3,5 liter dacht ik en olie 4 liter dat is incl. Oliefilter.
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Ro1967 schreef: 10 jul 2025, 17:22 Via google even zoeken, koelvloeistof 3,5 liter dacht ik en olie 4 liter dat is incl. Oliefilter.
Dankje voor je reply Ro👍 maar ik krijg er bij lange geen 4 liter olie in en ook de koelvloeistof niet . Moeten radiateur én het reserve/expansie-vaatje gevuld worden if het het vaatje louter een overloop reservoir? Ook niet na een uur warmdraaien waarbij de temperatuur stabiel blijft en de koelfan aanslaat bij het te warm worden.
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Ik zorg zelf altijd dat ik voldoende olie en koelvloeistof in huis heb. Koelvloeistof vul ik boven bij de radiateur bij, start de motor en vul het bij indien nodig, dan let ik ook op het reservoir (soort opslag, teveel koelvloeistof in de radiateur gooit hij het erin,bij te weinig in de radiateur trekt hij het er weer uit)en zorg dat het tussen minimun en maximum staat. Na de eerste paar ritjes controleer ik het niveau extra.Olie eigenlijk het zelfde, vul het bij tot de peilstok aangeeft dat er voldoende inzit,laten lopen en opnieuw peilen, als je de niveaus aanhoud die bij de motor zijn aangegeven zit je goed.(zo doe ik het bij mijn motor vt 1100 c2 ace maar ook bij mijn vorige vtx 1800 en bij de gl1800 )
Groet Ro

Stokkie

welkom in ons midden
Ronski
Forumgebruikers

Bericht door Ronski »

Ro1967 schreef: 11 jul 2025, 11:01 Ik zorg zelf altijd dat ik voldoende olie en koelvloeistof in huis heb. Koelvloeistof vul ik boven bij de radiateur bij, start de motor en vul het bij indien nodig, dan let ik ook op het reservoir (soort opslag, teveel koelvloeistof in de radiateur gooit hij het erin,bij te weinig in de radiateur trekt hij het er weer uit)en zorg dat het tussen minimun en maximum staat. Na de eerste paar ritjes controleer ik het niveau extra.Olie eigenlijk het zelfde, vul het bij tot de peilstok aangeeft dat er voldoende inzit,laten lopen en opnieuw peilen, als je de niveaus aanhoud die bij de motor zijn aangegeven zit je goed.(zo doe ik het bij mijn motor vt 1100 c2 ace maar ook bij mijn vorige vtx 1800 en bij de gl1800 )
👍 ik heb de auto/motor materialen binnen loopafstand en thuis ook een behoorlijk magazijn dus dat is het punt niet😉 . Gevuld en gepeild en nog snap ik niet na 2 liter kvs en iets meer als 2 liter olie dat er niet meer ingaat🤓. Oliepeilstokje is standaard en in het kvs reservoir is het peil tussen de twee bekende streepjes. Alwel dank voor je uitleg en repley 👍
Plaats reactie