VTX1300 met rare storing

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
BasM
Forumgebruikers

VTX1300 met rare storing

Bericht door BasM »

Hallo,even een vraag over iets aparts met m'n ( uiteraard mooie) VTX 1300.
Ik heb 'm nu zo'n 6 maanden en het volgende is nu al 4 keer voorgekomen: de motor slaat af en zet de dagteller op 0!
De omstandigheden bij iedere keer waren:

-het gebeurd bij lage snelheid/toerental....letterlijk bij wegrijden vanuit stilstand en bij stapvoets een parkeerplek oprijden.
-motor slaat dus af en reset de dagteller.
-direct daarna start de motor probleemloos en kan ik weer ongestoord verder rijden.

De dealer heeft hier al kort naar gekeken, maar kon niets vinden. Het "dingetje" gebeurd dan ook zeer sporadisch. Maar goed....uiteraard is het niet zoals het hoort, dus ik ben op zoek naar tips over waar ik het eerst zou kunnen zoeken. Misschien iemand hier die mogelijk hetzelfde euvel heeft gehad en opgelost? Het is een geweldige motor, maar ik heb geen zin in een (veel arbeidsuren) dure reparatie waarbij ik geen garantie kan krijgen dat ze het probleem gaan vinden.

Alvast bedankt voor de reacties
sea-gull
Shadow Motorclub leden

Re: VTX1300 met rare storing

Bericht door sea-gull »

Hoi Basm.
Ik heb het zelfde 2 x gehad .
De motor valt dan even zonder stroom , dagteller naar nul net zoals je de accu loskoppelt.
Ik vond een beetje oxidatie op de massa kabel in de stekker onder de tank , schoongemaakt sinds dien niet meer gehad.
Misschien heb je er iets aan.
Regio commissaris Zuidwest
Hans Willemse
zuidwest@shadowmc.nl
Mobiel: 0683198777
BasM
Forumgebruikers

Bericht door BasM »

bedankt. of het dit is.....geen idee. bij de dealer hebben ze een extra massakabel aangelegd dus de massa zou goed moeten zijn. maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus ik ga het checken
knutsel
Shadow Motorclub leden

Bericht door knutsel »

Je hebt gewoon een slecht co tact tussen de accu en? Meten is weten. Beter even alle stekkers en bekabeling nalopen
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Plaats reactie