grondige verbouwing vt1100

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
mrzed

grondige verbouwing vt1100

Bericht door mrzed »

Hoi, dit word een verslag van mijn verbouwing.
Ik hoop bij deze ook (vooral technische) adviezen van jullie kant te krijgen.

Ik heb inmiddels al 10 jaar dezelfde vt1100c.
Mijn schatje kocht ik toen ze 11 jaar oud was, in '98.

Al die tijd heeft ze me verwend en verplaatst waarheen ik maar wilde.
Vorig jaar, toen haar voorspatbord echt wel aan onderhoud toe was, ivm roestvorming van onder uit, heb ik haar enigszins een ander smoelwerk gegeven: Het voorspatbord gewijzigd, een zelfgemaakt zadel (wat helemaal niet is geworden wat ik van te voren van plan was, maar het was wel een goede oefening) en een ander kleurtje (schoolbord-zwart: matter dan matzwart en ik kan er nog op tekenen ook... who needs special paint...)

Nu is het echter tijd om onze relatie op een ander niveau te brengen.
Ik heb pasgeleden een BMW K1100 gekocht als vervoermiddel en heb nu eindelijk de vrijheid om mijn lieveling eens echt onder handen te nemen. Ze is tenslotte nu geen pakezel meer, maar een sierpaard.

Zo: dat is even genoeg info om jullie nieuwsgierig te maken.

foto's volgen...
(zodra ik weet hoe...)
mrzed

Bericht door mrzed »

http://www.mijnalbum.nl/Album=HUW7MVQS
Zo zag mijn schatje er uit met haar nieuwe zadel en het gewijzigde spatbord.
Hierna heb ik haar nog geverfd in schoolbordzwart.
mrzed

Bericht door mrzed »

Dit is het resultaat van een weekendje weg, met schoolkrijt erbij.
http://www.mijnalbum.nl/Album=HUW7MVQS
mrzed

Bericht door mrzed »

Maar nu:
Ik wil de airbox, die bij mijn motor onder het zadel zit verwijderen/verplaatsen.

Gisteren heb ik de rubberen slang van mijn carburateurs naar de buis in mijn frame losgehad en gezien dat daar "wervelsleuven" of zo iets in zitten. Ik ben bang dat ik dat deel niet zo maar ongestraft kan vervangen voor een stuk rubberslang.

Iemand ervaring?
Ludo

luchtfilters

Bericht door Ludo »

alles kan
Ik heb ook mijn filterhuis weg gehaald en er twee paddestoeltjes voor terug geplaatst.
Vanaf de carb's zit een luchtbegeleidings dinges, die heb ik laten zitten maar ben vanaf dat ding met twee losse buizen naar de rechter kant van mijn motor gegaan en heb daar twee filters zitten.
Kijk maar naar de pic's

gr Ludo
markel

Bericht door markel »

Toch altijd handig dit soort topics, wil zelf ook nog het een en ander wijzigen aan mijn VT (zelfde trouwens) en het filterhuis verwijderen staat ook ook op mijn verlanglijstje, deze wou ik vervangen voor zichtbare K&N filters.

Nou is op de foto's niet goed zichtbaar wat je nu gedaan hebt, mischien kan je daar een detail foto van maken en plaatsen.

BVD
Marco

Ik zat bij de verkeerde fotos te kijken, heb nu de fotos van ludo gezien en is wel goed te zien wat je bedoelt.

Ga ik ook proberen.
BTW nice bike ludo
Laatst gewijzigd door markel op 13 feb 2009, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
MC Taz Man

Bericht door MC Taz Man »

Whoa... wat een project... Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Ludo

Bericht door Ludo »

thnx
Te©h
Shadow Motorclub leden

Bericht door Te©h »

Dat zit bij een 700 iets anders in elkaar dan bij een 87>up. Bij de 700 zit onder de tank een luchtbox op de carb's. Bij de 1100 zit daar een Ystuk die op het frame bevestigd is. Je kan dat Y stuk los halen en van beide carb's een slang ergens naar buiten brengen.

Mijn 92er ligt helemaal uit elkaar en ik ben van plan om de luchtfilterbox te laten vervallen, de accubak aan te passen om er een "normale" grotere accu te kunnen plaatsen. Aan de centrale buis wil ik een bocht maken en daaraan 1 grote K&N filter plaatsen. http://link.marktplaats.nl/229140478 ( deze is van een auto maar het gaat om het idee :wink: Omdat de luchtfilterbox weg is, is daar plaats genoeg voor. Moet wel weer even uitdokteren wat ik met de carterontluchtig ga doen. Deze gaat oorspronkelijk naar de box en zal nu op de bocht aangesloten moeten worden. Wat heb jij er mee gedaan mrzed?
[/url]
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
markel

Bericht door markel »

Klinkt goed, ik ga vandaag ook ff demonteren en kijken hoe dat zit.

Ben ik meteen van de standaard accu af.

Lijkt mij wel mooi, dat je filters aan de zijkant uitsteken, en mischien ook mooier geluid, als dat tenminste boven mijn dragpipes uitkomt.

Ik ga ook ff puzzelen.

Marco
mrzed

Bericht door mrzed »

Zo, tis al even geleden dat ik wat heb laten horen :oops:
Maar ja, nieuwe baan, gezinnetje wil ook aandacht...

En ook gewoon geen zin gehad verder te gaan.

Nu dan wel, gisteren de steppies voor de passagier eraf geslepen en de einddemper losgemaakt van het bochtje...
Dat laatste was nog een hele klus: de boel zat nl helemaal aan elkaar gerot.
Tip van mijn vader(oude plaatwerker): met een lichte hamer rustig tikken op de buitenste buis. Het metaal zet dan uit en zal op den duur vanzelf loskomen van de binnenbuis.
Inderdaad, na zo'n 2,5 uur :shock: geduldig kloppen, was de boel los.

Nu gaan we de uitlaten nog buigen.
mrzed

Re: grondige verbouwing vt1100

Bericht door mrzed »

"Even" weggeweest hier... Zie voor de motivatie mijn nieuwe topic in even voorstellen: http://www.shadowmc.nl/phpBB_forum3/vie ... 22&t=10783" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo staat de motor er nu bij: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PYXYAKWJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Recycler
Forumgebruikers

Re: grondige verbouwing vt1100

Bericht door Recycler »

Die uitlaten zo omhoog, daar ga jij niet vrolijk van worden. Gegarandeerd dat jij oordopjes gaat dragen.
Spreek uit ervaring. Het geluid tetterd nu recht je oren in.
Plaats reactie