Hallo, ik ben al een tijdje bezig met het verbouwen van mijn bike maar er is iets waar ik constant op vastloop; ik zou graag een bredere tank willen.
ik heb meerdere bedrijven gemailt maar krijg een 'nee doen we niet meer' of simpelweg geen reactie.
Weet één van jullie wellicht een bedrijf waar ik mijn tank kan laten vebreden en een racer tankdop in het midden kan laten lassen?
Alvast bedankt
VT1100c tank verbreden
Moderators: knutsel, Hillywood
- jeroenmiddag
- Forumgebruikers
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 20:57
- Locatie: schoonhoven
- Contacteer:
Re: VT1100c tank verbreden
ik heb een tank van een magna 750 four er op gezet. die is wat breder. een harley tank verbouwen kan met veel laswerk ook denk ik.
--------LIVE FAST DIE OLD-----------
- HiHat
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
- Locatie: Wijk bij Duurstede
Re: VT1100c tank verbreden
Zoals je zelf ook al hebt gemerkt zijn er een groot aantal bedrijven die afzien van een dergelijke klus. Ik heb in het verleden nog wel eens gehoord dat bedrijven gedoe met de klant kregen als na een x aantal km bleek dat de tank toch nog een kleine lekkage had.
Ook is het mij op gevallen dat een groot aantal bedrijven de pas gelaste tanks niet op druk testen en daardoor kleine las "foutjes" niet snel genoeg ontdekken. Of niet over de juiste las middelen beschikken en de kennis niet meer in huis hebben.
Ik kan je aanraden om niet naar een motor bedrijf te stappen maar opzoek te gaan naar een bedrijf wat veel laswerk doet. Denk bijvoorbeeld aan een smid. Zij hebben en de technieken de kennis en het materiaal voorhanden.
Zelf heb ik de verbreding van mijn tank ook nog in de planning staan. Ben van plan dit zelf te gaan doen, mits mijn nieuwe werkgever dit toestaat... Momenteel zelf nog geen beschikking over de gewenste lasapparatuur.
Ook is het mij op gevallen dat een groot aantal bedrijven de pas gelaste tanks niet op druk testen en daardoor kleine las "foutjes" niet snel genoeg ontdekken. Of niet over de juiste las middelen beschikken en de kennis niet meer in huis hebben.
Ik kan je aanraden om niet naar een motor bedrijf te stappen maar opzoek te gaan naar een bedrijf wat veel laswerk doet. Denk bijvoorbeeld aan een smid. Zij hebben en de technieken de kennis en het materiaal voorhanden.
Zelf heb ik de verbreding van mijn tank ook nog in de planning staan. Ben van plan dit zelf te gaan doen, mits mijn nieuwe werkgever dit toestaat... Momenteel zelf nog geen beschikking over de gewenste lasapparatuur.
Central Division
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Re: VT1100c tank verbreden
Misschien dat Theo je hierin advies kan geven, Theo heeft zelf een behoorlijk brede tank op zijn 1100 c2...... Ook is er informatie te vinden op het Forum http://www.shadowmc.nl/phpBB_forum3/vie ... 0&start=15
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: VT1100c tank verbreden
Ik heb gelezen, alleen ben ik geen top lasser als Theo of uberhaupt een lasser 
Weet iemand of er tanks van andere motoren passen op de VT1100c?
(naast de magna 750 die Jeroen al noemde)

Weet iemand of er tanks van andere motoren passen op de VT1100c?
(naast de magna 750 die Jeroen al noemde)
Re: VT1100c tank verbreden
hoi Mike
ik zou niet naar een Smid of zo gaan omdat zij wel de kennis,maar niet de vaardigheid hebben met dun plaatwerk.
want de plaatdikkte is 0.5 max 0.7 mm van de tank.
een autoschade herstelbedrijf werken hier dagelijks mee,en hebben er een ander kijk op.
als ze temminste een goede plaatwerker in dienst hebben????????????????
waarom bedrijven dit soort werk niet aannemen is simpel,er zit meer werk in dan ze dachten,en dan het risiko dat er een lekje zit
ja als hij gespoten is en een half jaar later er een blaas op heb ,hebben zij een probleem.en doen het daarom niet meer.
zelf ben ik bezig om een ander model te bouwen dan wat ik er nu op heb zitten,klusje voor de wintermaanden om dit af te maken.
zal er tzt wel een foto van plaatsen.
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
hierbij een kleine beschrijving hoe ik dat toen gedaan heb.
ik heb hem een cm rondom de velsnaad doorgeslepen en daarna een rechte lijn over de tank afgetekend en doorgeslepen.
de Tank laten stralen en de felsnaad rondom afgelast.
daarna met stripjes op de gewenste maat gemaakt.
het plaatwerk wat er tussen moet op maat gemaakt en op de gewenste ronding geklopt.
dit erop leggen en aftekenen daarna op maat maken (bv slijpen of zagen)
ik heb het toen met een luchtzaagje gedaan omdat ik de plaat niet wou overlapppen ivm roest wat er dan ertussen ontstaat .
1mm opening is goed voor een mooie doorlassing letop de tank is ongeveer o.6 / 0.7 mm dik.
ik zou niet naar een Smid of zo gaan omdat zij wel de kennis,maar niet de vaardigheid hebben met dun plaatwerk.
want de plaatdikkte is 0.5 max 0.7 mm van de tank.
een autoschade herstelbedrijf werken hier dagelijks mee,en hebben er een ander kijk op.
als ze temminste een goede plaatwerker in dienst hebben????????????????
waarom bedrijven dit soort werk niet aannemen is simpel,er zit meer werk in dan ze dachten,en dan het risiko dat er een lekje zit

ja als hij gespoten is en een half jaar later er een blaas op heb ,hebben zij een probleem.en doen het daarom niet meer.
zelf ben ik bezig om een ander model te bouwen dan wat ik er nu op heb zitten,klusje voor de wintermaanden om dit af te maken.
zal er tzt wel een foto van plaatsen.
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
hierbij een kleine beschrijving hoe ik dat toen gedaan heb.
ik heb hem een cm rondom de velsnaad doorgeslepen en daarna een rechte lijn over de tank afgetekend en doorgeslepen.
de Tank laten stralen en de felsnaad rondom afgelast.
daarna met stripjes op de gewenste maat gemaakt.
het plaatwerk wat er tussen moet op maat gemaakt en op de gewenste ronding geklopt.
dit erop leggen en aftekenen daarna op maat maken (bv slijpen of zagen)
ik heb het toen met een luchtzaagje gedaan omdat ik de plaat niet wou overlapppen ivm roest wat er dan ertussen ontstaat .
1mm opening is goed voor een mooie doorlassing letop de tank is ongeveer o.6 / 0.7 mm dik.
Laatst gewijzigd door Theo op 15 dec 2015, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
zoo ait maakt zoo heit.
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.Theo & Reina
http://youtu.be/m02qYpcRmRM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://myalbum.com/album/2hRNWN8L8Siz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VT1100c tank verbreden
bedankt voor de tip en uitleg Theo. Mocht je nog een leuk projectje zoeken dan heb ik nog wel een tankje liggen voor je 
Ik ben zeer benieuwd naar hoe je nieuwe tank eruit gaat zien.
Grtn
Mike

Ik ben zeer benieuwd naar hoe je nieuwe tank eruit gaat zien.
Grtn
Mike